menu button
سبد خرید شما
روش های مختلف ابراز علاقه
موفقیت  |  1402/09/11  | 
روش های مختلف ابراز علاقه را یاد بگیریم

سبک عشق‌ورزی‌مان را به هم نزدیک‌تر کنیم!


در روابط عاطفی خود، تفاوت در ادراک و شناخت را به‌عنوان یک اصل مهم بشناسیم. گاهی افراد تصور می‌کنند یگانه راه ابراز محبت و عشق‌ورزی، همان‌گونه ا‌ست که آن‌ها می‌اندیشند. در‌حالی‌که این تصوری کاملا غلط ا‌ست. ممکن ا‌ست من یک سبک عشق‌ورزی را به‌رسمیت بشناسم و طرف مقابل سبک د‌یگری از محبت کردن را دوست داشته باشد و به آن سبک به معشوقه خود محبت کند. سبک ابراز و اثبات علاقه به اعضای خانواده و همسر، موضوعی درونی و به‌شدت ریشه‌دار در زندگی آدم‌ها‌ست و بسته‌به‌نوع تربیت و فرهنگ، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

مثلا فرض کنیم خانمی تصور می‌کند که تنها راه ابراز یک عشق واقعی، احوالپرسی‌های مداوم و هدیه خریدن‌های پیش‌بینی‌نشده ا‌ست. او تنها راه ابراز محبت را همین دو مورد می‌داند و این مسئله را به‌قدری بدیهی و واضح می‌پندارد که اصلا حواسش نیست که ممکن ا‌ست همسرش این‌طور فکر نکند! و زمانی‌که همسر چنین رفتار‌هایی از خود نشان نمی‌دهد، خانم هم به این نتیجه می‌رسد که همسرش اصلا وی را دوست ندارد و اساسا علاقه‌ای در کار نیست.
مثل فردی که همیشه از یک مسیر واحد به یک مقصدی می‌رسیده و فکر می‌کند که اصلا راه د‌یگری برای رسیدن به آن مکان خاص وجود

عشق و ازدواج

ندارد و راه‌های دیگر را غیر‌صادقانه می‌شمارد و آن‌ها را قبول ندارد. در یک رابطه عاطفی صحیح، ما باید از زاویه دید د‌یگری هم به زندگی نگاه کرده و تلاش کنیم دیدگاه‌هایمان را در این موارد به یکدیگر نزدیک کنیم. البته به این نکته توجه کنیم که دیدگاه‌های افراد می‌تواند کمی به‌هم نزدیک شود، اما دقیقا مثل هم نخواهد شد.
مهم‌ترین نکته در این قسمت از نقشه گنج، پرهیز از نگاه صفر و یکی به جریانات عاطفی و خانوادگی ا‌ست. از فرض سیاه و سفید فاصله بگیریم و نگوییم یا شما ابراز علاقه می‌کنی و همان‌گونه که من می‌خواهم، این کار را انجام می‌دهی یا ما در زندگی عاطفی خودمان شکست خورده‌ایم و شما به من علاقه‌ای نداری! این طرز نگاه آفت بسیاری از عشق‌ها و علاقه ها. به روابط والدین و فرزندان توجه کنیم: حتی پدران و مادران هم به‌نحو یکسانی به فرزندان خود ابراز علاقه نمی‌کنند. مردان و زنان به‌دلیل تفاوت‌های روحی و شخصیتی برای اثبات و ابراز علاقه خود به‌همسر و فرزندان‌شان مدل‌های مخصوص و متفاوتی دارند؛ این تفاوت‌ها را بشناسیم!

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

دیدگاهتان را بنویسید

footer background