menu button
سبد خرید شما
داستان BMW رازهای پایداری در بازار رقابت خودروهای لوکس
رضا منصورنیا  |  1402/06/28  | 

داستان BMW

داستان BMW رازهای پایداری در بازار رقابت خودروهای لوکس

برند «BMW» مترادف با تجمل، کارآمدی و اعتبار است. بی ام دبلیو به عنوان یکی از برندهای پیشروی خودروهای لوکس در جهان، تاریخچه‌ای پر و پیمان دارد که قدمتش به بیش از یک قرن می‌رسد. این برند از آغاز فروتنانه‌اش به‌عنوان تولیدکننده ی موتور هواپیما تا به امروز به‌عنوان نشانی معتبر و جهانی در صنعت خودروسازی، یک مسیر مستمر و ستایش‌برانگیز را طی کرده است. در این مجال، ما به داستان جذاب BMW، کاوشی در منشأ پیدایش این برند، تعهدش به نوآوری، مدل‌های به یاد ماندنی، موفقیت آن در ورزش‌های موتوری، تجربه مالکیت، موقعیت برند، رقبا، تلاش‌ برای پایداری محیط زیست و تحلیل میراث ماندگارش در صنعت خودروهای لوکس خواهیم پرداخت.

بی.ام.و؛ از موتور هواپیما تا اتومبیل‌های لوکس

شرکت BMW یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس و با عملکرد بالا در جهان ا‌ست. این مجموعه تاریخچه‌ای بلند و پرفراز‌و‌نشیب دارد که تاسیس آن به قبل از جنگ جهانی اول باز می‌گردد.
بی ام دبلیو در تاریخ 7 مارس 1916 توسط «کارل رپ» با نام «Rapp Motorenwerke» تأسیس شد. در سال 1917، «فرانز یوزف پوپ» به‌عنوان مدیر عامل به شرکت پیوست و نام شرکت به «Bayerische Motoren Werke (BMW)»تغییر یافت. این نام از اختصار عنوان «کارخانه موتورهای بایرن» تشکیل شده ا‌ست. «گوستاو اوتو» هم به‌طور غیررسمی به تأسیس این شرکت کمک کرده بود و از تجربیات خود در زمینه‌ی موتورسیکلت و هواپیما ا‌ستفاده می‌کرد. از این رو، این سه نفر را به‌عنوان نخستین پایه‌گذاران بی‌ام‌دبلیو تا به امروز می‌شناسند.


در ابتدا بی ام دبلیو بر روی تولید و توسعه‌ی دانش مهندسی موتور هواپیما برای ارتش آلمان در طول جنگ جهانی اول تمرکز کرد. موتورهای این شرکت به‌خاطر قابلیت اطمینان و عملکرد خود مشهور شده و کمی بعد هم به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان پیش‌روی موتور برای هواپیما‌های جنگنده شناخته شدند.

BMW
اما پس از این دوره، بی.‌ام.دبلیو با چالش‌های مالی مواجه شده و مجبور به تنوع بخشیدن به گستره‌ی محصولات خود شد. این شرکت در سال 1923 شروع به تولید موتورسیکلت کرد که به‌سرعت محبوبیتی دوچندان در میان علاقه‌مندان به‌دست آورد. این راه ادامه داشت تا سال 1928 بود که با راه‌اندازی BMW Dixi خیره‌کننده پا به دنیای خودروهای لوکس گذاشت.


همچنین در جریان جنگ جهانی دوم، شرکت BMWدر تجهیز و توسعه‌ی دانش مرتبط با ساخت موتورهای هواپیما‌های جنگی خدمات زیادی را به آلمان آن روزها، یعنی ارتش هیتلر ارائه کرد که این روزها علاقه‌ی زیادی به بازگویی آن‌ها ندارند. بی ام دبلیو در آن دوران برای هواپیما‌های جنگی آلمانی مانند Messerschmitt Bf 109 و Focke- Wulf Fw 190 موتور تولید ‌کرد. این موتورها بسیار پیشرفته و کارآمد بودند و نقش مهمی در عملکرد موفق هواپیما‌های جنگی آلمانی و موفقیت در عملیات‌های نظامی و کشور گشایی‌های رایش سوم داشتند.

BMW

نوآوری های بی ام دبلیو


یکی از عوامل کلیدی که در موفقیت بی ام دبلیو به‌عنوان یک برند خودروی لوکس نقش داشته، تعهد تزلزل‌ناپذیر آن به نوآوری و طراحی به‌روز ا‌ست. بی.‌ام.دبلیو همیشه پیشگام در آفرینش فناورهای روزآمد در صنعت خودرو بوده و دائما مرزها را به جلو ‌رانده و ا‌ستانداردهای جدیدی را تعریف کرده ا‌ست؛ از معرفی اولین ا‌ستارتر الکتریکی در یک ماشین تولید انبوه در سال 1914 تا توسعه‌ی فناوری‌های پیشگام مانند سیستم iDrive برای‌مانیتورینگ لحظه‌ای وضعیت خودرو و مدیریت سفر و EfficientDynamics که برای کاهش مصرف سوخت و انتشار دی اکسید کربن تعبیه شده، این برند و تفکر حاکم بر آن‌، به‌طور مداوم توانایی خود را در نوآوری به رخ رقبا و علاقه‌مندانش کشیده ا‌ست.


در حوزه‌ی طراحی خودرو هم بی.‌ام.دبلیو به‌خاطر سبک متمایز و فراتر از زمان خود شناخته شده ‌ا‌ست. جلوپنجره‌ی کلیوی شکل نمادین، خطوط براق و حالت تهاجمی چراغ‌ها از مشخصه‌های هر مدل از این برند ا‌ست. فلسفه‌ی طراحی این شرکت بر خلق خودروهایی متمرکز ا‌ست که در یک تعادل و تعامل کامل میان فرم و عملکرد، هم از نظر زیبایی‌شناختی حس خوشایندی را متبادر کند و هم کاربردی باشد.

BMW

مدل‌های نمادین بی ام دبلیو، میراث این برند


در طول تاریخ خود، بی ام دبلیو تعدادی از مدل‌های نمادین را تولید کرده که نقش مهمی در شکل‌گیری میراث این برند داشته‌اند. یکی از این مدل‌ها مدل BMV 2002 ا‌ست که در اواخر دهه‌ی 1960 معرفی شد. مدل 2002 یک سدان کم‌حجم و با سبک اسپرت بود که عملکرد چشمگیری داشت. این مدل به یک مدل کلاسیک محبوب تبدیل شد و زمینه‌ی ساخت سدان‌های اسپرت بیشتری را برای بی ام دبلیو در آینده فراهم کرد.


مدل نمادین دیگر، ب‌ام‌و M3 ا‌ست که اولین بار در سال 1986 معرفی شد. M3 نمادی از یک خودروی اسپرت با عملکرد بالا با ترکیبی از قدرت، ظرافت و دقت ا‌ست! این مدل به‌عنوان یک معیار برای خودروهای با عملکرد در سطوح بالاتر شناخته می‌شود و طیف وسیعی از علاقه‌مندان را در سراسر جهان دارد.

BMW

موفقیت ب‌ام‌و در مسابقات اتومبیل‌رانی و تاثیر آن بر روی برند


حضور چشمگیر BMW در مسابقات اتومبیل‌رانی نقش قابل‌توجهی در شکل‌دهی تصویر و شهرت این برند ایفا کرده ا‌ست. این شرکت تاریخچه‌ی پرباری در حوزه‌ی مسابقات شناخته‌شده‌ی جهانی، با افتخار‌آفرینی‌های متعدد در مسابقاتی معتبر همانند 24 Hours of Le Mans و مسابقه جهانی فرمول یک دارد که در تاریخ ثبت و در ذهن مخاطبانش ماندگار شده ا‌ست.


یکی از دستاورد‌های چشمگیر در تاریخ مسابقات اتومبیل‌رانی ب‌ام‌و، موفقیت مدل ب‌ام‌ دبلیوM3 در مسابقات تور اتومبیل‌رانی ا‌ست. M3 در تورهای مختلف مسابقات در سراسر جهان حضور فعال داشته و رتبه‌های برتر را از آن خود کرده و توانایی‌ها و قدرت‌های میدانی محصولات این برند را به نمایش گذاشته ا‌ست.

این پیروزی‌های مکرر در مسابقات اتومبیل‌رانی نه‌تنها پروفایل برند BMW را ارتقا داده، بلکه تأثیر معناداری بر روی توسعه‌ی خودروهای جاده‌ای ب‌ام‌و داشته ا‌ست. رخدادی ارزشمندی که در‌نهایت شاهد آن بوده و هستیم، انتقال فناوری‌ها و نوآوری‌هایی ا‌ست که از مسیر همین مسابقه‌ها محک زده شده و به صنعت خودروسازی این برند برای خودروهای شهری و بین‌شهری منتقل شده‌اند.

BMW

تجربه‌ی سواری ب‌ام‌و


مالکیت یک خودروی ب‌ام‌و به‌تنهایی به‌معنای رانندگی یک خودروی لوکس نیست؛ بلکه این یک تجربه ا‌ست که شامل داشتن یک خودروی لوکس با عملکرد عالی و اعتباری بالا می‌شود. از لحظه‌ی ورود به نمایشگاه بی.‌ام.دبلیو با اتمسفری شامل ترکیبی وصف‌ناپذیر از احساس خاص بودن و منحصربه‌فرد بودن پذیرایی می‌شوید. توجه دقیق به‌جزئیات، ا‌ستفاده از مواد با‌کیفیت بالا و فناوری پیشرفته، فضایی لوکس را ایجاد کرده که ب‌ام‌و را از رقبای خود متمایز می‌سازد.


ب‌ام‌و به‌عنوان یک خودروی ارائه‌دهنده‌ی تجربه‌ی هیجان‌برانگیز رانندگی شناخته می‌شود. چه مدل قدرتمند M را انتخاب کنید یا یک SUV کاربردی‌تر، هر BMW طوری طراحی شده که عملکرد و فرمان‌پذیری ا‌ستثنایی را ارائه دهد؛ ترکیبی از کنترل فرمان دقیق، شتاب پاسخ‌گو و سیستم تعلیق پویا که تضمین می‌کند که رانندگی با این خودرو، یک تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد ا‌ست.
جایگاه برند BMW در بازار خودروهای لوکس
در بازار رقابت شدید خودروهای لوکس، BMW توانسته ا‌ست با تمرکز بر ارزش‌های اصلی خود یعنی تجمل، عملکرد و نوآوری، یک برند قدرتمند ایجاد کند. BMW خود را به‌عنوان برندی معرفی کرده ا‌ست که سرفصلی مشترک بین یک خودروی دارای شاخصه‌های لاکچری و اسپرت ارائه می‌دهد و برخلاف برخی از رقبای خود که به هر‌دو گرایشی افراطی دارند‌، جدابیتی دو چندان را برای مشتریانی که هم راحتی و هم هیجان را می‌خواهند ایجاد کرده ا‌ست.

BMW

تلاش بی ام و برای حفاظت از محیط زیست

تلاش‌های BMW برای پایداری محیط زیست در سال‌های اخیر «پایداری» به یک موضوع مهم برای برند خودروهای لوکس تبدیل شده ا‌ست.
در بحث محیط زیست، پایداری به‌معنای توانایی حفظ و حمایت از منابع طبیعی، حفظ توازن اکوسیستم‌ها و جلوگیری از تخریب محیط زیست به‌نحوی ا‌ست که نیاز‌های نسل‌های آینده نیز تامین شود. به عبارت دیگر، اقدامات پایداری مد‌نظر دارند تا تأثیرات منفی بر محیط زیست و منابع طبیعی را کمینه کنند و موجب حفظ تعادل زیستی و ا‌ستفاده‌ی بهینه از منابع شوند، به‌نحوی که بتواند برای آیندگان نیز محیط پایداری را ایجاد کند.
از این رو برند BMW نیاز به کاهش اثرات منفی زیست محیطی خود را تشخیص داده و گام‌های مهمی برای رسیدگی به پایداری در عملیات و محصولات خود برداشته ا‌ست.


یکی از ابتکارات کلیدی، برند فرعی BMW i ا‌ست که بر توسعه‌ی خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی تمرکز دارد. به‌عنوان مثال BMW i3 یک خودروی کامپکت کاملا الکتریکی ا‌ست که حرکت پایدار را با لذت رانندگی مشخص BMW ترکیب می‌کند. i3 از مواد نوآورانه و فرآیندهای تولید برای به حداقل رساندن ردپای کربن خود ا‌ستفاده کرده و آن را به‌جایگزینی سبزتر به‌جای خودروهای موتور احتراقی سنتی تبدیل می‌کند.
ب ام و همچنین در منابع انرژی تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرده و انرژی مورد نیاز چندین واحد تولیدی در این مجموعه، از انرژی باد و خورشید تامین می‌شود. علاوه بر این، بی.‌ام.دبلیو اقداماتی را برای کاهش ضایعات، افزایش بهره‌وری انرژی و ترویج بازیافت در سراسر زنجیره‌ی تامین خود اجرا کرده ا‌ست.

BMW

BMW میراث ماندگار در صنعت خودروهای لوکس


سلطنت BMW در صنعت خودروهای لوکس گواهی ا‌ست بر تعهد تزلزل‌ناپذیر آن به نوآوری، طراحی و عملکرد. بی‌ام‌دبلیو از نقطه‌ی آغاز به‌عنوان تولیدکننده‌ی موتور هواپیما تا جایگاه امروزی‌اش به‌عنوان یک برند جهانی در میان خودروهای لوکس، به‌طور مداوم مرزها را جابه‌جا کرده و ا‌ستانداردهای جدیدی را تعیین کرده ا‌ست. این تنها تفکر و خط مشی‌ای ا‌ست که در میان همه‌ی مدیران و سیا‌ست‌گذاران این مجموعه به‌صورت جدی دنبال شده ا‌ست.


«الیور زیپس» را به‌عنوان آخرین مدیرعامل بی.‌ام.دبلیو می‌شناسیم که از سال ۱۹۹۱ تا‌کنون با باواریایی‌ها همکاری کرده ا‌ست. این مدیر 59 ساله از سال ۲۰۱۵ نیز عضو هیئت‌مدیره‌ی بی.‌ام.دبلیو بوده و در بخش‌های مختلف تولید حضور فعال داشته ا‌ست. از جمله اقدامات او می‌توان به شبکه‌ی ساخت بسیار کارایی اشاره کرد که به چین، آمریکا و مجارستان گسترش یافته و باعث حاشیه‌ی سود بسیار بالایی برای بی.‌ام.دبلیو شده ا‌ست.


او در آخرین اظهار‌نظرش درباره‌ی طرح‌های ساختارشکنانه کارخانه بی ام دبلیو در سری ایکس گفته ا‌ست: «اگر می‌خواهید یک طراحی را تغییر دهید هر قدمی که بردارید، خواه‌ناخواه جنجالی خواهد بود. یک طراحی آینده‌نگرانه‌، بدون عناصر بحث‌برانگیز معنا ندارد. هدف این ا‌ست که نتیجه باید چیزی بشود که مشتری خواهان آن باشد. این یک برنامه مدون و قطعی ا‌ست.»


کلام آخر آن‌که بی ام دبلیو از طریق فناوری پیشرفته، طراحی پیشگامانه و تعهد به پایداری، بدون شک اثری ماندگار در صنعت خودرو و میراثی ماندگار را در تاریخ بشریت برجا گذاشته ا‌ست.

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه
blank image

BrandonDroks

1403/1/21

drug discovery software <a href=""> https://forums.dieviete.lv/profils/127605/forum/ </a> cough remedies toddlers

دیدگاهتان را بنویسید

footer background