menu button
سبد خرید شما
درمان خانگی سرفه و گلودرد
موفقیت  |  1402/09/19  | 
گلودرد دارید؟ با آسپرین قرقره کنید

درمان خانگی سرفه و گلودرد



به عقیده محققان بریتانیایی آسپرین می‌تواند در عرض دو ساعت گلودرد را تسکین دهد؛ البته لازم ا‌ست که به شیوه خاصی از آن ا‌ستفاده شود. اگر گلودرد دست از سرتان برنمی‌دارد کافی‌ست دو عدد قرص آسپرین را در مقداری آب حل کرده و قرقره کنید. به عقیده محققان، آسپرین یکی از درمان‌های موثر و کم هزینه برای درمان گلودرد و سرفه ا‌ست به‌خاطر این‌که خواص بی‌حسی و مسکن دارد. علاوه بر این باید بدانید که لیموترش، عسل، آویشن و سرکه سیب نیز برای درمان گلودرد و رفع سرفه بسیار موثرند:


لیموترش برای درمان گلو درد:

لیموترش خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به تولید گلبول‌های سفید کمک می‌کند. به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را بالا می‌برد. برای بهره‌مندی از خواص لیموترش بهتر ا‌ست آب یک عدد لیموترش را بگیرید و با آب گرم مخلوط کرده و با آن قرقره کنید. این کار را چندین‌بار در روز انجام دهید تا علائم بیماری از بین برود.

گلودرد

عسل برای درمان گلودرد:

عسل تقویت‌کننده و ضدالتهاب ا‌ست و گلودرد را از بین می‌برد. برای این‌ کار لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید. هم بزنید و میل کنید. همچنین می‌توانید عسل را در آب حل کرده و با آن قرقره کنید و بعد قورت بدهید.


تاثیر آویشن بر گلودرد :

آویشن تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه ا‌ست. این گیاه معطر برای درمان گلودرد بسیار موثر ا‌ست. برای این کار یک قاشق چای‌خوری آویشن را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و میل کنید. می‌توانید به آن عسل هم اضافه کنید تا طعم آن شیرین و خوردنی باشد.


سرکه سیب برای درمان گلو درد:

سرکه سیب ضدباکتری و سرشار از ویتامین ا‌ست که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. در‌واقع یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های مقابله با سرفه و گلودرد همین سرکه سیب ا‌ست. یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه 2 تا 3 مرتبه قرقره کنید. اگر گلودردتان شدید ا‌ست هر ساعت این کار را تکرار کنید.

 

آخرین مطالب


مشاهده ی همه

معرفی محصول از سایت موفقیت


مشاهده ی همه

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

footer background